Ufuk SANDIK Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Hurdayi yoldan çekin

'Hurda otoyu yoldan çekin' sloganıyla başlattığımız sosyal sorumluluk projesi, ömrünü tamamlamış araçların trafikten çekilmesini hedefliyor.

Turkuvaz Medya Grubu, yeni bir sosyal sorumluluk projesine imza atıyor. 'Hurda otoyu yoldan çekin' sloganıyla başlattığımız sosyal sorumluluk projesi, ömrünü tamamlamış araçların trafikten çekilmesini hedefliyor. Türkiye'de trafiğe kayıtlı motorlu araçların yarısı 12, yüzde 34'ü ise 16 yaşın üzerinde. Eski teknolojiyle üretilmiş bu araçların, yakıt tüketimleri oldukça yüksek. Bu araçlar, cari açığın en önemli kalemi enerji faturasını kabartıyor. Yaşlı araçların bir başka etkisi de çevreye. Egzozlarından çıkan dumanlar, hem çevreyi kirletiyor hem de insan sağlığını olumsuz etkiliyor. Ayrıca, güvenlik donanımları yetersiz. Ölümlü trafik kazalarının birçoğunda
yaşlı araçlar başrolü oynuyor. Bu tablo Turkuvaz Grubu'nu harekete geçirdi. Otomotiv dünyasının da görüşlerini aldığımız bir toplantıda, 'Hurda otoyu yoldan çekin' projesi ortaya çıktı. Yaşlı araçların hurdaya ayrılması ve yerine yeni teknolojiye sahip araçların teşvik edilmesi, birçok sorunun çözümü olacak. Öncelikle trafikte ölümlü kazaların sayısı düşecek. Çevre kirliliği azalacak. Çevre kirliliğinden kaynaklanan kanser gibi hastalıklarında düşüş görülecek. Türkiye, karbon izini azaltmak için imzaladığı Kyoto anlaşmasının şartlarını yerine getirecek. Vatandaş, hak ettiği konforlu araçlara binecek. En önemlisi ise cari açığın en büyük kalemi enerji faturası ve hurda demir çelik ithalatı azalacak. Bu projeyle ömrünü tamamlamış araçlar, geri dönüşümle tekrar ekonomiye kazandırılacak. Dünyanın 1 numaralı hurda demir çelik ithalatçısı Türkiye, demir çelik ihtiyacını hurdaya çıkan yaşlı araçlardan karşılayacak. Cari açığını kontrol altına alacak. Türkiye, bir taşla dört kuş vuracak

KUTU
Yüksek enerji faturasına çözüm
Türkiye'de trafiğe kayıtlı motorlu araçların çok büyük bir kısmı eski teknolojiyle üretilmiş, hurda araçlar. Araç parkındaki araçların yarısından fazlası 12 yaşın üstünde. Eski teknolojiye sahip bu araçlar, yeni otomobillere göre daha fazla yakıt tüketiyor. Yaşlı araçların hurdaya çıkarılması, enerjide dışa bağımlı Türkiye'nin enerji faturasının azalmasına neden olacak.

KUTU
Dünyanın hurdasına 9 milyar dolar ödüyoruz

Ömrü Tükenmiş Araçların, hurdaya ayrılarak geri dönüşümünün yapılması ekonomiye de büyük katkı yapacak. Demir, çelik, bakır, kurşun, aluminyum, plastik, kauçuk, cam, elektronik aksamlar gibi maddelerin geri dönüşüm ve tekrar kullanılması, tabii kaynakların tükenmesini önleyecek. Türkiye, dünyanın 1 numaralı hurda demir-çelik ithalatçısı. 2010 yılı hurda demir-çelik ithalatı 9 milyar dolara yaklaşıyor. Eğer, hurda araçlara yönelik bir teşvik sağlanırsa, Türkiye'nin hurda demir çelik ithalatı ciddi bir oranda azalacak. Enerjiden sonra en fazla dövizi hurda demire ödeyen cari açığın azalmasına da katkı sağlayacak.

KUTU

Ölümlü kazaların baş sorumlusu

Dünyada meydana gelen trafik kazası kaynaklı ölümlerin yarısı, 10 ülkede meydana geliyor. Bu 10 ülkenin arasında Türkiye de var. Toplam ölümlerin yüzde 48'inden sorumlu diğer ülkeler ise Brezilya, Kamboçya, Çin, Mısır, Hindistan, Kenya, Meksika, Rusya ve Vietnam. Son yıllarda Türkiye'de karayollarının hızla iyileşmesine, uluslararası standartlara ulaşılmasına rağmen, trafik kazalarında her yıl yaklaşık 10 bin insan hayatını kaybediyor. Yaklaşık 200 bin insan yaralanıyor. Kazaların nedeni ise emniyet kemeri kullanım alışkanlığının azlığı ve aşırı hız. Yani trafik kazaları, önemli ölçüde hatalı insan davranışlarına bağlı. Ancak, ölümlü kazaların
birçoğunda güvenlik donanımları yetersiz, hurda araçların payı var. Yollarda on binlerce insanımızı kaybetmemenin en akılcı çözümü, güvenlik donanımları yetersiz araçların yerine, yüksek teknolojiye sahip araçların teşvik edilmesi.

KUTU
Siyah egzoz dumanı istemiyoruz

Eski teknolojiye sahip yaşlı araçların, çevreye de olumsuz etkileri var. Otomobil sektöründen kaynaklanan doğrudan sera gazlarının 2015 yılında 18.29 milyon ton olması bekleniyor. Ömrünü tamamlamış araçlar, yeni teknolojiyle üretilmiş otomobillere göre, çevreyi daha fazla kirletiyor. Sadece 16 yaş üstü ömrünü tamamlamış otomobillerin trafikten çekilmesi durumunda emisyon salımı yüzde 8.8 düşecek. Tüm motorlu taşıtlar hesaplandığında, bu oran yüzde 17 azalacak. Ayrıca, bu sayede Türkiye imza attığı Kyoto Protokolü'nün şartlarını yerine getirecek. Çevre kirliliğinden kaynaklanan kanser hastalıklarının azalmasına etki edecek.

Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next