Brisa, Satış Gelirlerini Yüzde 5 Arttırdı, Liderliğini Korudu. Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Brisa, satış gelirlerini yüzde 5 artırdı, liderliğini korudu

Brisa, yılın ilk 9 aylık döneminde lastik yenileme pazarının gerilemesine karşın büyümesini sürdürdü. Pazarın genel durumunun üzerinde bir performans gösteren Brisa, cirosunu 1 milyar 272 bin TL, brüt kârını da 378 milyon TL’ye çıkardı.

Brisa 2016 yılının üçüncü çeyreğinde pazar liderliğini koruyarak 1 milyar 272 bin TL ciro elde etti. Şirket, brüt kâr seviyesinde 378 milyon TL’ye ulaştı. Lassa markasıyla uluslararası rekabet gücünü de artıran Brisa, Avrupa lastik pazarının üzerinde büyüme sergiledi ve global çapta 70 ülkedeki başarılı faaliyetleriyle satış gelirlerinde yüzde 5,2 artış elde etti.

Bridgestone ve Lassa markalarıyla üretim yapan Brisa, Ocak-Eylül 2016 döneminde ekonomik dalgalanmalara
rağmen 1 milyar 272 milyon TL ciro elde etti. Brisa’nın “Sürdürülebilir büyüme ile topluma üstün değerler sunmak” misyonu doğrultusunda, zorlu piyasa şartlarına rağmen tüm paydaşları için değer üretmeye devam ettiğini dile getiren
Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, “2016 yılının ilk 9 aylık döneminde Türkiye yenileme lastik pazarı genel olarak bir daralma trendi içerisindeydi, artış gösteren tek segment ağır ticari araç lastikleri pazarı oldu. Aynı dönemde şirketimiz, hem binek lastikleri hem hafif ticari araç lastikleri hem de ağır ticari araç lastikleri segmentlerinde pazarın üzerinde performans sergileyerek pazar payı kazandı. Avrupa lastik pazarı ise yüzde 0,4 büyürken, Lassa özellikle kış lastikleri ve katma değeri yüksek olan performans ürünleri segmentinde pazarın üzerinde bir performans gösterdi. Adetsel olarak Lassa markalı ihracat yüzde 9, Bridgestone markalı ihracat yüzde 12 arttı. Brisa olarak, yenilikçi uygulamalarımızla tüm paydaşlarımıza değer katmak üzere çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Kış koşullarının başladığı bugünlerde biz de müşterilerimizin yaz lastiklerinden kış lastiklerine geçişinde kolaylıklar sağlamak üzere, Lastik Oteli kapasitemizi artırdık. Bu zor piyasa koşullarında şirketimizin yatırımlarına kesintisiz devam etmesi ve pazardaki liderliğini güçlendirmesi için çalışıyoruz” dedi.

Mağazalarının sayısı da arttı

Brisa, üçüncü çeyrekte, odaklandığı perakendecilik alanıyla
ilgili çalışmalarına devam etti. Hipermarketlerde satışa sunulan ürünleri için, Brisa satış noktaları ile eşleştirilerek, servis ve bakım hizmetleri sundu. Alternatif satış kanalı Bridgestone Box’ı İzmir, İstanbul, Ankara ve Kuşadası’nda sürücülerle buluşturdu. Filo kiralama firmalarının kış döneminde artan ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla Brisa, lastik servis ve bakım hizmetlerini, müşterilerine istedikleri yerde, mobil
araçla sağladı. Hızlı servis ve bakım konseptiyle tasarlanan OtoPratik ve ProPratik mağazalarında sürücülere daha hızlı
ve beklentilerinin üzerinde hizmet verilmesi için yenilikçi uygulamalar hayata geçirdi ve yeni mağazalar açtı. Lastik.com. tr üzerinden satışlarına, iş ortakları mağazalarında ücretsiz montaj hizmeti ve siparişi takiben anında gönderim gibi yenilikçi uygulamalar ile devam etti.

Brisa, Lassa, Bridgestone, Bandag, Dayton, Kinesis ve Energizer ürünlerinin yanı sıra OtoPratik, ProPratik Lastiğim, lastik.com.tr, Probox, Bridgestone Box, Profleet, Mobilfix, Filofix gibi satış kanalları ve hizmetleriyle de hem bireysel hem kurumsal müşterilerinin yolculukları boyunca tüm ihtiyaçlarını karşılamayı sürdürüyor.

 

 


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next