Otomobilde Dijital Yönetim Dönemi (Fjord) Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Fjord’un her yıl yayımladığı Trendler raporuna göre, 2015’te dijital dönüşüm
hızını artırarak devam edecek. Bu dönüşümden otomobiller de
payını alacak.

Accenture Interactive bünyesinde 15 ülkede faaliyet gösteren ve İstanbul’da da stüdyosu bulunan Fjord, 2015 Trendler raporunda birçok sektöre dair öngörülerini paylaştı. Hazırlanan rapor; müşteri teknolojileri, finansal hizmetler, müşteri hizmetleri ve işletme yönetimi konularında gerçekleşmesi beklenen yenilikleri kapsıyor.

Rapora göre 2015, farklı sektörlerden giderek daha çok şirketin, ezber bozmanın sağlayacağı verimlilik seviyelerine ulaşmak amacıyla şirket süreçleri ve tedarikçi, müşteri ve çalışanlarıyla olan etkileşimlerden elde edilen veriler ile dijital sistemlerden yararlanmaya başlayacağını gösteriyor. Buna paralel olarak, otomobil gibi fiziksel ürünler, fiziksel bakım yerine dijital yönetim vasıtasıyla kontrol edilecek, güncellenecek ve onarılmaya başlanacak.

2014’te akıllı telefonlarda kullanılan işletim sistemleri benzerlerini, araç içi işletim sistemleri olarak görülmeye başlandı. Apple, otomobiller için işletim sistemi ‘CarPlay’i tanıttı. Tesla ise kendi işletim sistemi üzerine çalışmalarını yapıyor. Şirket, son olarak ‘6.0’ adındaki sürümü otomobillerine yüklemeye başladı.

Rapora göre 2015’in diğer trendleri şöyle:

Akıllı telefonlar vücudumuzun bir parçası haline gelecek.

Akıllı telefonların, çevredeki nesneleri kontrol etme ve standartlaşacak yeni sistemler sayesinde dünyayla daha kolay etkileşime girmeye aracılık edecek. Kapılardan otomobillere kadar her şeyi kapsayabilecek bu “yakınlaşılabilir” teknolojilerle telefonlar yerini sağlamlaştırıyor.

Dijital müşteri temsilcileri yerini canlı operatörlere bırakacak. Fjord’a göre çalışanların dijital servislerle entegrasyonu sayesinde, müşteri hizmetleri dünyası insani kişiliğini geri kazanacak. Böylece henüz Cyborg veya Tron tarzı bir entegrasyon olmasa da, markaların müşteri ilişkilerinin temel taşı olarak yeniden insan kaynağından yararlanmaya başlaması ve bu çalışanların, diğer bir deyimle “meslektaşların” her dijital kanaldan müşteriyle kesintisiz bir iletişim kurması bekleniyor.

Anlık mesajla para transferleri. Batılı genç tüketiciler banka
ile sosyal medya kanalının birleşmesinde bir engel görmüyor. Örneğin; WhatsApp’ın Çinli rakibi “WeChat” yalnızca bir mesajlaşma uygulaması olmayı bırakıp oyun, alışveriş ve bankacılığa da yöneldi. Çin’de hizmet veren bir internet sitesi olan Taobao, tüketicilere ve küçük ölçekte ticaretle uğraşan kişilere ürünlerini ve hizmetlerini sanal olarak satma olanağı veriyor. Taobao tabanlı bir seyahat acentesi yalnızca uçak
bileti rezervasyonunuzu yapmakla kalmıyor, isterseniz seyahat programınızı hazırladığı gibi, seyahate ilişkin tüm harcamalarınızı tek noktadan yapmanızı sağlıyor. Fjord, Snapchat’in Square ile iş birliğine giderek başlattığı, kullanıcıların arkadaşlarına
para göndermelerine olanak veren sistemi, diğer birçok hizmet kategorisi arasındaki engellerin de kalkmaya başlayacağına dair bir sinyal olarak değerlendiriyor.

Dijital servisler farklı alanlarda da büyüme yakalayacak.

Başta seyahat, alışveriş ve eğlence alanında hizmet veren
birçok dijital servis, gelecekte hizmet alanlarını genişleterek farklı alanlara yayılacak. Kullanıcıların toptan bir hizmet
almak için farklı dijital servisler kullanmak zorunda kalması
kafa karışıklığına ve hayal kırıklığına yol açıyor. Bu sorunun farkına varan markalar, kullanıcılarına aynı servisten daha fazla hizmet sunma yoluna gidiyorlar. Örneğin; Fransız demiryolu şirketi SNCF, yalnızca tren bileti değil, kapıdan kapıya seyahat planlaması sunuyor. Tink gibi yeni markalar da kullanıcının banka ve kredi kartı gibi tüm finansal hizmetlerini tek bir noktada toplamasına olanak veriyor. Bu markaların yaptığı, tıpkı Google ve Facebook’un yaptığı gibi, hizmetlerini kümelemek. Bu da şirketlerin kullanıcılarına sundukları deneyimi tamamlayacak ve geliştirecek yeni kategorilere ulaşmak amacıyla, temel faaliyetlerinin ötesine geçme yollarını araması anlamına geliyor.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next