2012 - Mersin Autoshow Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Mersin'de “otomobil günleri coşkusu yaşandı

Otomotiv sektörünün bölgesinde en önemli organizasyonu olma özelliğini taşıyan, Mersin Otomobil Günleri, 16-21 Ekim 2012 tarihleri arasında CNR EXPO Mersin Yenişehir Fuar Merkezi'nde gerçekleştirildi. Sektörün önde gelen isimlerinin yer aldığı Mersin Otomobil Günleri'ni 6 günde 41 bin kişi ziyaret etti.
 

Sektörel Fuarcılık, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), Mersin Yetkili Otomotiv Satıcıları Derneği (MODER), Mersin Büyükşehir Belediyesi ve Mersin Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğiyle düzenlenen “Mersin Otomobil Günleri 2012” Anadolu'dan büyük ilgi gördü. Mersin'in yanı sıra, Gaziantep, Hatay, Adana, Konya ve Türkiye'nin dört bir yanından çok sayıda otomotiv meraklısının akın ettiği organizasyonu, toplam 41 bin kişi ziyaret etti  “Frene değil gaza basmalıyız”  Mersin Otomobil Günleri'nin açılışını Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, ODD Başkanı Mustafa Bayraktar, Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu ve MODER Başkanı Veli Doğan ile birlikte gerçekleştirdi.  Açılış konuşmasını yapan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye ekonomisinin olumlu tablo çizdiğini söyledi. Çağlayan, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye'nin üretim ve ihracatta ilerlemesi için frene basmadan çalışmalarını tamamen gaza basarak devam ettirmesi gerekiyor. 2023 hedeflerinebu şekilde ulaşabiliriz. Tüm dünya, bugün Türkiye'nin ekonomik mucizesini konuşuyor. Gittiğimiz her ülkenin bakanları bizden bunu anlatmamızı istiyor.”

Üretim ve ihracattan sonra Türkiye'yi dünyanın fuar merkezi haline getirmek istediklerini de vurgulayan Çağlayan, yeni teşvik sisteminde fuarları da desteklediklerini ifade etti. Konuşmasında otomotiv sektörüne de değinen Çağlayan, “Otomotiv yan sanayisinin yüzde 85'i Türkiye'de üretiliyor. Gerekli teşvikleri biz vereceğiz. Bu imkanları kullanacak bir yatırımcı bekliyoruz” dedi. “Büyüme süreci sürdürülebilir kılınmalı”ODD Başkanı Mustafa Bayraktar konuşmasında Mersin'in Türkiye'nin en önemli ticaret limanlarından birisi oluşuna ve uluslararası ticaretteki önemli konumuna dikkat çekti. Bayraktar yeni teşvik sisteminin sektöre sağlayacağı açılımları anlattı: “5 Nisan 2012'de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan ve Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın öncülüğünü yaptığı yeni teşvik sisteminin ülkemiz ve otomotiv sektörü açısından önemli açılımlar sağlayacağı düşüncesindeyiz. Yeni teşvik sisteminin hedefleri olan cari açığın azaltılması, bölgesel gelişmişlik farklarının giderilmesi ve teknolojik dönüşümün sağlanması noktalarında önemli katkıları olacağına inanıyoruz. Bununla beraber teşviklerden en üst seviyede verim alınabilmesi ve amacına hizmet edebilmesi için, ülkemizin büyüme sürecini sürdürülebilir kılması gerekiyor.”
 

Yaşlı araç parkı sektörü olumsuz etkiliyor 2011 sonu itibarıyla 12 milyon adetlik araç parkımızın yüzde 50'sinin 12 yaş, yüzde 34'ünün ise 16 yaş üstü araçlardan oluştuğunu belirten Bayraktar: “Yaşlı araç parkı, çevreye etkisinin yanı sıra kamu sağlığına ve milli kaynak israfına da etki ediyor. Dolayısıyla parkımızı gençleştirmeye ve yenileştirmeye hizmet edecek politikaların geliştirilmesi artık çok büyük bir ihtiyaç teşkil ediyor.

Ayrıca dünyanın içinde bulunduğu düşük büyüme sürecinde, ülkelerin hurda teşvik programlarıyla iç tüketim dinamiklerini de hayata geçirdiklerini görüyoruz. Japonya tsunami felaketi sonrasında uyguladığı hurda teşvik programıyla üretimini bu yıl yüzde 20 arttırdı. İspanya'da ise geçtiğimiz günlerde krizden çıkış paketi içinde yeni bir hurda teşvik programına yer verildi” dedi. Türkiye'nin otomotiv pazarı potansiyelinin hala çok gerisinde bulunduğuna dikkat çeken Bayraktar, şunları kaydetti: “Türkiye'de araç kullanabilecek genç nüfusun payı Avrupa ortalamalarının çok üzerinde bir orana sahip olmasına rağmen, araç sahipliği oranı Türkiye'de hala bin kişide 141 iken, Batı Avrupa'da 610, Doğu Avrupa'da ise 317 adettir.”
 
     
 

Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next