ACEA’nın “Sıfır-emisyon Mobilitesine Geçiş” Raporu Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

ACEA, “SIFIR-EMİSYON MOBİLİTESİNE GEÇİŞ” BAŞLIKLI 2019 İLERLEME RAPORU’NU YAYIMLADI

2025 ve 2030 CO2 hedeflerine ulaşılmak isteniyorsa, elektrikle çalışan, hibrit, yakıt hücresi ve doğal gazla çalışan araçlar da dahil olmak üzere elektrikli ve diğer alternatif yakıtlı araçlarının satışı hızlanmalıdır.

17 Nisan 2019'da Avrupa Parlamentosu ve Konseyi, Avrupa Birliği'ndeki yeni binek ve hafif ticari araçlara yönelik CO2 emisyonu standartlarını getiren 2019/631 sayılı yönetmeliği kabul etmiştir. Bu yönetmelik, yeni binek araçların CO2 emisyonları için 2025 yılında %15 ve 2030 yılında %37,5'lik azalma hedefleri belirlemiştir.

Bu hedefler, 2021 yılı için 95g CO2/km hedefi ile devam edecektir. Laboratuvar testi (WLTP) sonuçlarını kullanarak, üreticilerin gelişimleri her yıl üye ülkeler tarafından yeni araç verilerine dayanarak izlenmektedir.

2023'te Avrupa Komisyonu bu yönetmeliği gözden geçirecek, CO2 hedeflerine ulaşma yönünde kaydedilen ilerlemeyi Avrupa Parlamentosu ve Konseyi’ne rapor edecek. Bu “orta dönem incelemesi”, alternatif yakıtla çalışan araçlar için ücretlendirme ve yakıt ikmali altyapısı, bu araçların piyasadaki durumları ve araç filosundaki CO2 azaltımı bilgilerini depolayacak.

2025 ve 2030 CO2 hedeflerine ulaşılmak isteniyorsa, elektrikle çalışan, hibrit, yakıt hücresi ve doğal gazla çalışan araçlar da dahil olmak üzere elektrikli ve diğer alternatif yakıtlı araçlarının satışı hızlanmalıdır.

Avrupalı tüm ​​otomotiv üreticileri bu tür araçların portföylerini sürekli olarak genişletmektedir. Bununla beraber, AB genelinde pazardaki penetrasyonları düşük ve düzensiz durumda. Dizele alternatif arayan tüketiciler genellikle benzinli araçları tercih ediyor, ancak henüz alternatif yakıtlı araçlara geçiş yapmıyor.

Bu değişimi sıfır ve düşük emisyonlu araçlara yönlendirmek için, AB hükümetlerinin şarj ve yakıt ikmali altyapısına yatırımlarının artırması ve uzun dönemde alternatif yakıtlı araçların satışını teşvik etmek için anlamlı ve sürdürülebilir teşvikler uygulaması gerekiyor.

PAZAR

            AB'DE YAKIT TÜRÜNE GÖRE YENİ ARAÇLAR

ÖNEMLİ BULGULAR

  • 2018’de AB’de yeni binek araçların yarısından fazlası benzinliydi (2017’de %50,3 iken 2018’de %56,7 oldu). AB'de en çok satılan araçlar artık benzinli araçlar.
  • Dizel araçlar, geçen yıl satılan yeni binek araçların %35,9'unu oluşturdu (2017'de %44’tü).
  • Yeni binek araçların %7,4'ü elektrikliydi.
  • 2018 yılında satılan tüm araçların %2'si elektrikli, %3,8'i ise hibrit elektrikliydi.

1: AB28’de yakıt türüne göre pazar payları (2018)

2: AB’de yakıt türüne göre yeni araçlar (2018)

3: Benzin

4: Dizel

5: Elektrikli = %2

            Akülü Elektrikli Araçlar = %1

            Şarj Edilebilir Hibrit Elektrikli Araçlar = %1

Hibrit Elektrikli = %3,8

Doğal Gaz = %0,4

Diğer = %1,1

6: Kaynak: ACEA, 2018

YENİ ARAÇLARIN CO2 EMİSYONU

ÖNEMLİ BULGULAR

  • 2007 ve 2016 arasında, ortalama C02 emisyonları 158'den 118.1g CO2 / km'ye düşerek sabit bir düşüş kaydetti. Bu, on yıl içinde %25'ten fazla bir düşüş olduğunu gösteriyor.
  • Ancak bu düşüş eğilimi, emisyonların %0,3 oranında (118,5g CO2 / km'ye kadar) arttığı 2017 yılında ilk kez tersine döndü.
  • 2018, CO2 emisyonlarının üst üste arttığı ikinci yıl oldu. Bu kez %1,8 oranında artarak AB çapında ortalama 120.6g CO2 / km'ye ulaştı.
  • Estonya, en yüksek ortalama CO2 emisyonuna (132.3g CO2 / km), Hollanda ise en düşük seviyeye (105.5g CO2 / km) sahiptir.

 

1: AB28’de zamana göre eğilim (2007-2018)

2: Yeni araçların Ortalama CO2 Emisyonları (AB)

3: gCO2/KM, % değişim

4: Kaynak: EEA, 2018

 

1: Korelasyon: Benzindeki artış / dizeldeki azalış ve CO2 emisyonları

2: Dizel Payı

3: Benzin Payı

4: Ortalama CO2 Emisyonları (G CO2/KM)

5: Kaynak: ACEA, EEA, 2018

ÖNEMLİ BULGULAR

  • Dizel / benzinli araç satışı ile CO2 emisyonları arasında açık bir ilişki vardır. Bunun nedeni, benzinli araçların eşdeğer dizel araçlardan daha fazla CO2 salınımına sahip olmasıdır.
  • 2017 yılında, 2009'dan bu yana ilk kez AB'de en çok satılan araç türü benzinli araç oldu.
  • 2017 yılı ayrıca, kayıtların başlamasından bu yana yeni araçlardan kaynaklanan CO2 emisyonlarındaki ilk artışa (%0,3) sahne olmuştur.
  • 2018’de, dizel satışlarında daha da büyük bir düşüş ve benzinli araç talebinde 2017'den daha güçlü bir artış görüldü; sonuç olarak, CO2 emisyonlarında %1,8'lik bir artış meydana geldi.

Kaynak: https://www.acea.be/publications/article/making-the-transition-to-zero-emission-mobility-2019-progress-report


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next