Brisa, 2019’un İlk Çeyreğinde Dengeli ve İstikrarlı Büyüdü Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Brisa, 2019’un ilk çeyreğinde dengeli ve istikrarlı büyüdü

Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla Türkiye lastik pazarının önemli oyuncusu Brisa, 1 Ocak-31 Mart 2019 dönemine ait finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin 1. çeyrek dönem net satış gelirleri 775 milyon TL ve brüt kâr marjı yüzde 23. Ciroda görülen bu yüksek artışla geçen seneye göre şirketin FAVÖK seviyesi yüzde 17 yükseldi. Bu da 122 milyon TL’lik büyüklük anlamına geliyor. Uluslararası pazarlarda ürün ve hizmetleriyle yer alan Brisa, ihracatta da başarılı bir performans gösterdi. Yurt içinde ise, Türkiye yenileme lastik pazarının üzerinde bir performans gösteren şirket, bu alandaki liderliğini güçlendirdi.

Brisa’nın 2019 yılı 1. çeyrek finansal sonuçlarını değerlendiren Brisa CEO’su Cevdet Alemdar, zorlu koşullarda yakaladıkları sürdürülebilir başarının sırrını, yaratılan katma değer, müşterinin bütünsel ihtiyaçlarına dokunan akıllı çözümler ve çalışanlarına yaptığı yatırım ve dijital dönüşüm olarak paylaştı: “Yılın ilk çeyreğinde istikrarlı ve dengeli büyümemizi sürdürdük. Bu dönemde ülkemizde orijinal ekipman kanalındaki lastik talebi otomotiv sektöründeki daralmalara paralel olurken, yenileme pazarı da orijinal ekipman talebinden daha az da olsa, daraldı. Biz ve bayilerimiz bu şartlar altında, pazarda satılan lastik miktarında payımızı artırarak, Türkiye’deki liderliğimizi daha öteye taşıdık. Başarımızın arkasında ise teknoloji ile yarattığımız katma değer, müşterilerimizin bütünsel ihtiyaçlarına dokunan akıllı çözümler, çalışanlarımıza yaptığımız yatırım ve dijital dönüşüm yatıyor.”

2019 yılı ilk çeyrek döneminde, dünya lastik pazarı, binek ve hafif ticari araç lastikleri yenileme pazarında yüzde 3 büyüme kaydetti. Avrupa lastik pazarı ise yüzde 3 daralma ile 51 milyon adet lastiğe ulaştı. Güçlü rekabetin yaşandığı uluslararası pazar şartlarında Brisa, büyüme trendini sürdürdü ve toplam yurtdışı satışları adetsel olarak yüzde 12 arttı. Brisa’nın Türkiye’deki katma değerli üretim gücünü kanıtlayan markası Lassa ise daralan Avrupa pazarında pazar payı artırma başarısını gösterdi.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next