Otomotivin Geleceği Programı Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

TOBB Otomotivin Geleceği programında dijital teknolojilerin otomotiv sektörüne etkileri ele alındı

Türkiye’de otomotiv sektörünün geleceği, TOBB Türkiye Otomotiv Yan Sanayi Meclisi, TAYSAD Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği ve General Electric Türkiye işbirliğinde yapılan etkinlikte görüşüldü. GE Türkiye İnovasyon Merkezi’nde gerçekleştirilen etkinlikte, endüstriyel internetin ve dijital çözümlerin Türkiye’de ihracatın yüzde 17’sini yapan otomotiv sektörüne etkisi ele alındı.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Otomotiv Yan Sanayi Meclisi, Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve General Electric Türkiye işbirliğinde gerçekleştirilen ve otomotiv endüstrisinden 100’e yakın üst düzey yöneticinin katıldığı etkinlikte sektörün dijital dönüşüm yol haritası konuşuldu. Toplantıda Türkiye’de ihracatın yüzde 17’sini, yaratılan katma değerin ise yüzde 12’sini karşılayan otomotiv sektöründe dijitalleşmenin kritik bir ihtiyaç olduğu vurgulandı. Otomotiv endüstrisinde dijitalleşmenin en önemli boyutlarından biri ise üretimin dijitalleşmesi olarak öne çıktı.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan TOBB Türkiye Otomotiv Yan Sanayi Meclis Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, “TÜBİTAK tarafından 2016 Ocak ayında güncellenen ‘Akıllı Üretim Sistemleri Yol Haritası’nda, sanayimizin dijital olgunluk seviyesinin 2.0 ile 3.0 arasında olduğu görülüyor. Otomotiv tedarik sanayi ise olgunluk seviyesi en yüksek üç sektörden birisi olarak öne çıkıyor” dedi.

Yürütülen çalışmalar sonunda “Dijitalleşme, Etkileşim ve Geleceğin Fabrikaları” olarak belirlenen üç teknoloji grubunda, Türkiye’nin dünyadaki seviyeyi yakalaması için hedefler oluşturulduğuna değinen Dr. Dudaroğlu, “Otomotiv sanayinin geleceğinde kritik rol üstlenecek ‘Dijital Dönüşüm‘ ve ‘Otomotiv Üretiminin Geleceği‘ konularını ele aldığımız bu etkinliğin sonunda gerçekleştirilen çalıştayla, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından oluşturulan ‘Sanayide Dijital Dönüşüm Platformu‘ çalışmalarına ışık tutulmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Türkiye 1,3 trilyon dolarlık yeni pazara oynamalı

Etkinlikte konuşmacı olan GE Dijital Türkiye Genel Müdürü Uygar Doyuran, 2025 yılına kadar otomotiv pazarının 5,3 trilyon dolara ulaşacağını, otomotivde etkisini göstermeye başlayan dijital çözümlerin etkin olduğu yeni segmentin ise 1,5 trilyon dolara ulaşacağına dikkat çekti. Doyuran, “Üretimin dijitalleşmesi ile hem verimliliği artırmak hem de ürünlerin tasarımını müşteri ihtiyacına

göre hızla değiştirmek mümkün hale geldi. GE olarak ABD, Avrupa, Çin ve Japonya gibi pazarlardaki önde gelen otomotiv üreticilerinin dijitalleşme sürecinde beraber çalışıyoruz. Bu süreçte 40 bin çalışan GE ürünlerini kullanıyor” dedi.

Etkinlik, TOBB Sektörler ve Girişimcilik Daire Başkanı Ozan Acar’ın yönettiği ve Farplas CEO’su Ömer Burhanoğlu ve Mc-Kinsey ortaklarından Mehmet Başer’in konuşmacı olduğu “Türk Otomotiv Endüstrisi Daha İleriye Gidebilir mi?” başlıklı panelle devam etti. Ozan Acar panelin açılışında TOBB olarak otomotiv sanayinin gelişmesine yaptıkları katkıları anlatarak sözlerine başladı. Acar, TOBB bünyesinde otomotiv ana sanayi, yan sanayi ve ticaret meclislerinin bulunduğunu ve bu meclislerde sektörün önde gelen şirketleri ve dernekleri ile kamuyu buluşturduklarını, özel sektörün taleplerinin kamuya iletilmesinde önemli bir ara yüz olarak işlev gördüklerinin altını çizdi.

Farplas CEO’su Ömer Burhanoğlu ise konuşmasında yeni dönem teknolojilerinin sektörde köklü bir değişimi tetiklediğini, eskinin düşünme biçimleriyle bugün başarılı olunamayacağını belirtti. Burhanoğlu “Endüstri 4.0 teknolojileri tekil olarak otomasyondan farklı değil, dijitalleşmeyi tüm süreçlerde kullanmaya başlayınca Endüstri 4.0’a geçebiliriz” dedi.

Mehmet Başer ise dijitalleşmenin tasarım, üretim ve satış sonrası destek aşamalarının tümünde önemli fırsatlarını beraberinde getirdiğini ve Türk otomotiv sektöründe özellikle büyük veri analizlerine dayalı pazarlama çalışmalarının önümüzdeki dönem sektöre önemli katkılar yapabileceğini söyledi.

GE Türkiye İnovasyon Lideri Ussal Şahbaz, “2017 yılında farklı endüstrilere yönelik olarak düzenleyeceğimiz ‘Sanayide Dijital Gelecek’ etkinlik dizisinin ilki olan “Otomotivin Geleceği Günü”nü TOBB ve TAYSAD ile işbirliğinde gerçekleştirmekten oldukça mutluyuz. Etkinlik boyunca otomotiv endüstrinin üretimde karşılaştığı zorlukları ve olası çözümleri değerlendirdik. Merkezimizde, bu dönüşümün Türkiye’de hızlı bir şekilde başlaması için önemli paydaşlarla biraraya gelerek hem müşterilerimiz hem de ülkemiz için katma değer yaratmayı amaçlıyoruz” dedi.

Start-up’ların sektördeki etkinliği de tartışıldı

Etkinlikte dünyada ve Türkiye’de otomotiv sektörünün gündeminde olan birçok konu ele alındı. Otomotiv üretim süreçlerinde dijitalleşmeden, 3 boyutlu yazıcıların otomotiv sanayisinde kullanımına, start-up’ların gelecekte sektördeki konumundan, elektrikli ve hibrit araçlara kadar uzanan alanda birçok kritik başlık tartışıldı.

GE Türkiye İnovasyon Merkezi’nde düzenlenen etkinlikte iki farklı atölye çalışması da yapıldı. Bunlardan ilki GE Garaj Atölyesi’nde yer alan “3D Yazıcı ve Otomotiv’in Geleceği” olurken, ikinci atölye “TOBB Türkiye Otomotiv Yan Sanayi Meclisi Çalıştayı” oldu. GE Türkiye İnovasyon Merkezi, ilk yılında dijital sanayi ile ilgili birçok ürün ve çözümün sunulduğu bir merkez işlevi gördü. Dijital

sanayi uygulamalarının demosunu bulunduran inovasyon merkezinde sanayiciler, yenilikçi verimlilik sağlayan çözümleri keşfetti. “Otomotiv’in Geleceği Günü”nü takiben 2017 içinde TOBB ile ortak enerji, müteahhitlik ve gemi inşa sektörlerinde dijital dönüşüm zirveleri de gerçekleştirilecek.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next