Otomotiv Dijital Teknolojilerle Yarına Hazırlanıyor Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Otomotiv dijital teknolojilerle yarına hazırlanıyor

Vodafone ve ODD işbirliğiyle düzenlenen Dijital Dönüşüm Konferansı Bilgilendirme Toplantısı’nda dijital teknolojiler, işletmelere ve ekonomiye sağladığı faydalarla birlikte ele alındı. Türkiye’den 61 otomotiv şirketinin katıldığı Vodafone Dijitalleşme Endeksi’nde 50 puan alan otomotiv sektörünün yarına hazır olması için dijitalleşme trendini yakalamasının gereğine dikkat çekildi.

Vodafone ve ODD işbirliğiyle düzenlenen Dijital Dönüşüm Konferansı Bilgilendirme Toplantısı 15 Haziran’da Vodafone Plaza’da gerçekleşti. Konferansta Dijitalleşmenin Şirketlere etkisi, Dijitalleşme Endeksi, Otomotiv Sektöründe Dijitalleşme konuları ele alındı ve Vodafone’un Otomotiv Sektörüne Özel Çözümleri paylaşıldı.

Konferansın açılış konuşmasını yapan ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, dijitalleşmenin her geçen gün daha çok hayatımıza girdiğini belirtti,  “Önümüzdeki dönemde daha çok tartışarak, daha çok uygulamaya alınarak, dijitalleşme dönemi daha da hızlanacak gibi görünüyor. Bugün Vodafone uzman ekibi dijital dönüşüm sürecine ilişkin bilgilerini bizimle paylaşacaklar, sorularınızı yanıtlayacaklar. Otomotiv sektörünün geleceğini hep birlikte bizler şekillendireceğiz” şeklinde konuştu.

Dijitalleşmeye yatırılan her 1 TL, 3,8 TL olarak geri dönüyor

Konferansta konuşan Vodafone Kurumsal Segment Pazarlama Kıdemli Müdürü Simgül Modanoğlu, dijital teknolojilerdeki son gelişmeler, dijitalleşmenin Türkiye katkısı, Vodafone tarafından 2013’te başlatılan Dijital Dönüşüm Hareketi ve Dijitalleşme Endeksi ile ilgili bilgiler paylaştı.

Dijital teknolojiler son 10 yılda çok hızlı bir ilerleme kaydetti

  • Dünyada Dijital Ekonomi GSMH’den daha hızlı büyüyor. 2000’den bu yana Fortune 500’deki şirketlerin yüzde 52’si dijitalleşme trendini yakalayamadığı için artık listede değil.
  • Marka değeri en yüksek 30 şirketin 14’ü platform tabanlı.

Modanoğlu dijitalleşmeyi, “teknoloji kaynaklarını hem tüketici ile iletişimde hem de iç süreçlerde toplu olarak kullanma süreci” olarak tarif etti. Modanoğlu, “Misyonumuz Türkiye’deki tüm işletmeleri ve kurumları dijital teknolojilerle yarına hazırlamak. İki buçuk yıldan bu yana, Dijital Dönüşüm Hareketi kapsamında teknoloji ve hizmet yatırımlarımızı artırarak işletmelere değer katan çözümler geliştiriyoruz. İşletmelere Dijital Servisler, Dijital Operasyonlar, Dijital Teknoloji Platformları ve Bilgi Güvenliği olmak üzere  4 ana kategoride çözümler sunuyoruz. Sektörlere dijitalleşmenin önemini anlatıyoruz, ücretsiz teknoloji danışmanlığı veriyoruz  ve dijitalleştirme süreçlerinde çözümlerimizle destek oluyoruz. Ülke bazında dijitalleşmeye yatırılan her 1 TL, 3,8 TL olarak geri dönüyor. Mobil teknoloji kullanımı penetrasyonundaki her yüzde 10’luk artış, Türkiye GSYİH’sinde yüzde 1,8’lik bir artış getirecek. Türkiye Dünya Ekonomik Forumu’nda gelişmiş ülkeler arasında geride, nedenlerinden biri de teknolojide geride olmamız” diye konuştu.

Dijitalleşen kurumlar mevcut kaynaklarıyla;

  • Gelirlerini sektörlerinin %9 üzerinde büyütüyor.
  • Kârlılıkları sektörlerinin %26 üzerinde gerçekleşiyor.
  • Pazar değeri sektörlerinin %12 üzerinde belirleniyor.

Modanoğlu konuşmasının son bölümünde Dijital Dönüşüm Hareketi kapsamında yürüttükleri Dijitalleşme Endeksi çalışmasını ve sonuçlarını paylaştı. Modanoğlu, “Türkiye’de holdinglerin yüzde 85’i dijitalleşmeyi ciddiye alıyor ve bunun için organize oluyor. Hali hazırda bir sistemi yenilemek dijitalleşme değil. Teknolojik kaynakları doğru kullanma ve zamana ayak uydurmayı da kapsıyor. Dijitalleşme  strateji olarak benimsenmeli, dijital servisleri iyi kullanmalı ve verimliliği artıracak şekilde kullanmalı. Bu üçü olmadan dijital bir yapıya geçmiş olmuyorsunuz” dedi.

Modanoğlu son olarak, gelecek yıl mayıs ayında yapılacak Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi’ne katılımcıları davet etti.  

Dijitalleşme Endeksi Türkiye ortalaması 53

Dijitalleşme Endeksi, Yarinahazirim.com adresinden Vodafone’lu olan olmayan herkesin katılabileceği bir dijitalleşme değerlendirme sistemi. Sitede, kamu,

büyük ve KOBİ ölçeğindeki işletmeler için farklı soru formları bulunuyor. Endeks 4 ana teknoloji başlığında, 93 soru üzerinden yapılan değerlendirme doğrultusunda mevcut durum, sektöre göre durum ve ihtiyaç duyulan veriler hakkında bilgi veriyor. Formları doldurarak, endekse katılan her şirketin verileri kendisine özel olarak saklanıyor.

Modanoğlu’nun verdiği bilgilere göre Dijitalleşme Endeksi için bugüne kadar siteye toplam 2 milyon kişi girdi, 40 farklı sektörden 1926’ı büyük işletme, 103’ü kamu kurumu, 65’i belediye olmak üzere 42 bin işletme Dijitalleşme Endeksini hesapladı. Buna göre Türkiye’de işletmelerin Dijitalleşme Endeksi 53. İki yıl önce bu puan 48’di. Modanoğlu, gelecek yıl Dijitalleşme Endeksi’nin 75’e çıkmasını hedeflediklerini belirtiyor.  

Otomotiv sektörünün dijitalleşme endeksi ise 50. Bu rakam otomotiv sektöründen toplam 61 şirketin ortalamasını ifade ediyor.  Detayına bakıldığında endeks dijital servislerde 51, dijital operasyonlarda 49, dijital platformlarda 49 değerinde. Modanoğlu, Dijitalleşme Endeksi puanında yüzde 10’luk bir artışın, şirketlerin FVÖK marjlarında yüzde 1,5’luk bir artış sağladığını iletti.

Dijitalleşme Endeksi doğrultusunda belirlenen otomotiv sektörünün en dijital şirketi, ODD 2016 Gladyatörleri gecesinde de ödüllendirilecek.

Yarına Hazır Araç

Vodafone Ürün Yönetimi, Kurumsal İş Çözümleri, Nesnelerin İnterneti (IoT) Ürünleri Müdürü Orçun Uzun da katılımcılara, nesnelerin internetinin önemi, bağlantılı cihazlar kullanımı, ekonomiye yarattığı katkılar hakkında bilgi verdi. IOT/M2M pazarındaki ana trendleri aktardı. Vodafone’un dünyanın en büyük IoT servis sağlayıcısı olduğunu belirten Uzun, 2025’te IoT/M2M kaynaklı 16 trilyon dolar ekonomik katkı olacağının öngörüldüğünü aktardı. Uzun, “2015’te bağlantılı cihaz sayısı 4.9 milyara ulaştı. 2020’de bu rakamın 25 milyara ulaşması bekleniyor. IoT işletmelerin rekabet avantajı kazanması için kritik bir rol oynuyor” dedi.

Uzun son olarak Vodafone’un Bağlantılı Araç Hizmetleri kapsamında Vodafone Yarına Hazır Araç konsepti hakkında bilgi verdi.

Yarına Hazır Araç Konsepti ne işe yarar?

  • Araçta oluşan arızaların anında destek noktasına raporlanmasını sağlar.
  • Kaza anında kaza ile ilgili tüm verileri analiz eder ve destek noktasını kaza anında bilgilendirir.
  • Sürücünün sürüş alışkanlıklarının analiz edilebilmesi için gaz pedalı, motor devri, motor yükü, kullanılan vites gibi pek çok veriyi periyodik olarak raporlar.
  • Araçların periyodik bakımlarına kalan süre ve mesafeleri araçtan okuduğu veriler ışığında analiz eder ve yetkili servisleri bilgilendirir.
  • Araçlardan, günlük / aylık / yıllık kullanım kilometre bilgisini analiz eder. Bu sayede ‘pay as you drive’ tarzı uygulamalara alt yapı sağlar.
  • Acil durum bildirim sistemi sayesinde sürücü her an destek noktası ile online iletişim halindedir.

        

     

     

     


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next