EY Orçun Kuyucuoğlu Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Türkiye otomobil pazarında giderek artan rekabet ve değişen yasal mevzuat, satıs rakamları üzerindeki baskıyı artırdı. Bu dönemde firmalar, pazar payını korumak ve artırmak için özellikle otomobil almak isteyen kişilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi anlamaya çalışıyor, değer önerilerinde farklılaşma ihtiyacı duyuyor. EY Tüketici Araştırması, bu anlamda Türkiye otomobil pazarındaki firmalar için yol gösterici önemli bulgular ortaya koyuyor. EY Danışmanlık Hizmetleri ve Otomotiv Sektöru Müdüru Orçun Kuyucuoğlu, araştırmanın otomobil kategorisine ilişkin sonuçlarını ODD Dergi ile paylaştı.

Dünyanın önde gelen profesyonel hizmet firmalarından biri olarak, tüketici dünyasının değişen yüzünü irdeleyen ve dünya genelinde 34 ülkede 30 bine yakın tüketiciyle periyodik olarak gerçekleştirdiğimiz ve Türkiye’den 1000 katılımcının yer aldığı Global Tüketici Araştırması’nın otomobil kategorisine ilişkin sonuçlarını sizlerle paylaşmak isteriz.

1. Otomobil alacak kişilerin satın alma kararını en çok fiyat/teslim şartları ile kalite/garanti kriterleri etkiliyor

Fiyat ve kalite tüketicinin satın alma kararını etkileyen en önemli faktörler arasında yer almaktadır. Katılımcıların yüzde 86’sı fiyat ve teslim şartlarının satın alma kararlarını etkilediğini, yüzde 88’i kalite ve garanti konularının büyük önem taşıdığını belirtiyor.

2. Satın alma kararında marka sadakatinin önemi arttı

Marka sadakati, tüketicilerin satın alım tercihini etkileyen önemli kriterler arasında yer alıyor. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye otomobil kategorisinde son iki yıl içerisinde marka sadakatinin arttığını gözlemledik.

3. Tüketiciler daha kişiselleştirilmiş bir ilişki bekliyor

Geçtiğimiz iki yıl içerisinde tüketici davranışlarındaki en büyük değişim satın alma  kararında kişiselleştirilmiş ilişkinin öneminde gözlemlendi. Bu durum, tüketiciler ile otomobil firmaları arasındaki etkileşimin önem kazandığını gösteriyor

4. Çevre tavsiyesi kararda etkili

Son  2 yıl içerisinde global düzeyde mağaza kanalından satın alım yapılan ve araştırma kapsamında incelenen 9 ürün kategorisinden 3’ünde, Türkiye’de ise 7’sinde önemli oranda düşüş yaşanırken otomobil kategorisinde artış oldu. Otomobil satın alma sürecinde ürün ve hizmetler hakkında bilgi alma amacıyla tüketiciler, en fazla kişisel kontak (çevreden ve satış personeli tarafından verilen tavsiyeler) yolunu kullanıyor.

5. Mağazadan alım kararında teslimat şartları önemli bir kriter

Araştırmaya göre, son iki yılda otomobil kategorisinde, mağaza tasarımı, olumlu kullanıcı tavsiyeleri ve erişilebilirlik (ulaşım kolaylığı) konuları mağazadan yapılan alım kararında önem kazanırken mağazadan satın alma kararında teslimat şartları tüketiciler tarafından en önemli kriter olarak görülmeye devam ediyor.

6. İnternette en fazla otomobil araştırılıyor

Türkiye’den araştırmaya katılan tüketiciler, araştırma kapsamındaki diğer 8 ürün kategorisine kıyasla  internette araştırma yapmak için en uzun süreyi otomobil kategorisi için ayırıyor. Katılımcıların yüzde 48’i otomobil satın alma kararı öncesinde 3-10 saat, yüzde 22’si 10 saatten fazla ve yüzde 30’u da 3 saatten az online araştırma yapıyor.

7. Sosyal medyanın önemi artıyor

Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’deki tüketicilerin sosyal medya sitelerine ilişkin görüşleri mevcut durumda iki yıl öncesine göre daha olumlu. Otomobil kategorisinde sosyal medyayı ürün ve hizmetler konusundaedinilebilecek bilgiler için iyi bir kaynak olarak gören tüketicilerin oranı yükseliyor.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next